10 Ocak 2011

Yapma Dalglish Hoca

Kenny Dalglish 80'lerin topcu/teknik direktoru. Onun icin kendisini seyretme imkani bulamadim, zaten mac yayinlari bugunku kadar erisilebilir olmadigi icin yuksek ihtimalle buyuklugunu tam olarak kavrayamazdim. Boyle efsanelerin gokyuzunden sahaya inmesini bircok yonden zararli goruyorum. Birincisi ayni suda yikanilmiyor, zirvede birakan efsanenin ne kadar guncel oldugu tartisilir. Liverpool'da aktif olarak gorev yapsa da isin mutfagina olan hakimiyeti 15 sene oncesi kadar degildir diye tahmin ediyorum. Antrenorlugu biraktiginda devre arasinda cay iciliyordu, o bile degisti. Kaldi ki Roy Hoca'ya koltugu vermek gibi fahis bir hatayi yapan yonetimin icindeydi.

Ikincisi, ruyalarinizla karsilasmanin cogu zaman hayal kirikligi yaratmasidir. Ornegin Top Gear'da James May (kucukken benim odamda da posteri olan) Lamborghini Countach'i kullaninca ne kadar rahatsiz, kullanissiz ve sorunlu oldugunu gormustu. Aynen o hesap, Kenny Pasa'nin ligi 8. bitirecek, orta sahasinda Lucas Leiva'nin oynadigi, Johnson'in hucumcu bek zannedildigi kotu bir kadronin basina gelmesinden memnun degilim. En azindan 3-5 senelik bir plan dahilinde gelse belki basari sansi olurdu ama gecici teknik direktorluk icin laf yiyecek adam degil. Aynen Bulent Korkmaz'in, Hagi'nin, Shearer'in oldugu gibi gereksiz sekilde kariyerinin zedelenecegini dusunuyorum. Umarim yanilirim, cunku Ada'li idol olarak geriye sadece iki uc seneye birakacak olan Alex Hoca kaliyor. Gelecek vaadedenlerden David Moyes bu sene yalpaliyor, Martin O'Neil birakti, Roy Keane dibe vurdu, Mark Hughes da cikis yapamiyor. Yasi geckin de olsa bayragi zannediyorum Tottenham'a asama kaydettiren Redknapp Hoca devralacak.

Bu sabahki Man Utd-Liverpool macini sirf Dalglish Hoca icin seyrettim. Howard Gezer macin kaderini yarim saatte cizdiyse de kurtarici olarak N'gog giren bir takima yakistiramadim Kenny Pasa'yi.

Gunun ikinci maci Ipswich'in amatur ruhuyla Man City arasindaydi. Bana gore Britanya'nin su anki en iyi kalecisi Joe Hart'in kismetsizligi ve Bamba denen Gulyabani'nin 1.5 ila 3.0 m arasindaki butun toplara kafa vurmasiyla berabere bitti. Dandik zeminde gurese kacan futbol modeli seyir zevki bakimindan bazen tikitaka kadar etkileyici olabiliyor. Daha cok olimpiyat seyreder gibi hissediyorum ama yarisma ruhuna daha kolay taniklik ediliyor.

Buyurken kokorecle terbiye ettigim midem sabah kahvaltisinda sucuk, yumurta, zeytin, zahter ve kimchi'nin kimyasal reaksiyona girmesini onledigi icin huzurla Real Madrid-Villareal macini seyredebildim.

Real Madrid'in gecen seneden daha boluk bir sekilde oynuyor. Bu kadar transfere ragmen stoper (Albiol), solbek (Marcelo) ve ortasaha'nin (Lass/Khedira) keko elemanlara sahip oldugunu dusunuyorum. Ama gununde olmayan bir Ronaldo'nun 3 gol attigini dusunursek o eksiklikleri bazi taraflardaki abartili kaliteyle atlatabiliyorlar. Yalniz kendi seviylerinde bir takimla oynadiklarinda curuk noktalarina tekme gelecegi icin CL'de yari finalden fazlasini gormelerine cok sasiririm. Takimin en degerli oyuncusu tartismasiz Xabi Alonso. Eger rakip yari alanda baski kurulabiliyorsa bu onun kaptigi toplari cok hizli bir sekilde efektif yere atabilmesindendir. Mesut al-ver isini cok iyi yapiyor. Ornegin Di Maria'nin atak olgunlastirmakta bu alanda ciddi eksigi var. Banzema deli gibi calismasina ragmen kale onunde oldurucu degil. Ozellikle ilk yarida dustugu ofsaytlar amatorceydi. Best of the rest Villareal sahane bir takim ve oynamaya calisti. Ancak Real Madrid'in kondisyonu, kadro derinligi ve sertligine karsi koyamadilar. Lass sahadayken ortasahadaki 2'ye 2 eslesmeden Villareal kazancliydi. Ancak bolgeye getirilen taze kan ve 1.5 pozisyondan elde edilen 2 gol Real Madrid'i ayakta tuttu. Dove dove 3.'yu ofsayt kokan golle attilar. 4. ise hem hizli hem teknik oyuncularin kontratak dersiydi.

JM yine hazimsizlik yapti, kendisi sevmedigim ama cok saygi duydugum adamlardan. Oyun icin planlarini onceden yapiyor, mesela 3-2 bulununca santra yapilmadan Gago'yu soktu. Sevilla macinda da 1-0 olunca stoper sokmustu oyuna galiba. Bu ancak bir sonraki hamleyi dusunenlerin ve hazirlikli olanlarin yapabilecegi bir hamle. Yilmaz Vural olsa yedegine donunu cikar diyene kadar mac biterdi.

3-5-2 karsisina mal gibi 4-4-2 cikan (hatta 4-1-5 bile diyebiliriz) Del Neri'nin Juventus'ta gunleri sayilidir herhalde. Son iki macta 4 gol yediler. Hala Aquilani, Luca Toni falan pesindeler. Tesislere yildirim mi dusmesi lazim isaret olarak bilmiyorum. Yuz tane transfer sonunda hala Del Piero'nun agzinin icine bakiyorlar. Chiellini de olmasa her mac 5'likler.

Cavani'yle Pastore'yi ayni takimda gormeyi cok isterdim, ama alacaksa Napoli alsin. Kendilerine buyuk ihtimalle Maradona sayesinde sempati duyuyorum. Bu sene CL bileti alirlarsa gelecek parayla hem kadrolarini muhafaza edebilirler (Lavezzi, Hamsik vs.) hem de ustune koyabilirler.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bu maçta hakem webb e veryansın ediyorlar ama ben hakemlik birşey göremedim. iki pozisyonda çok doğru kararlar.penaltı penaltı . ayağını uzatıyorsan topa dokunacaksın arkadaş.bir defans oyuncusunun dengesiz girişine güzel örnek.berbatov zeki oyuncu tabi. penaltını almış adeta.tabi kendisine zeka yoksunu bir defans oyuncusuda yardım etmiş penaltı alırkene.

gerardın kırmızısı daha açık kırmızı.net derslik kırmızı.teşebbüse verdi zaten kırmızıyı.öyle tabanla girersen kırmızıyı yersin.kırmızı olması için illa ayağın kırılması şart değil.

sampi dedi ki...

Penalti bana cok hafif geldi, oyun icinde ayni sertlikte 10 mudehaleye devam karari verdi. Hakem olup o penaltiya inansam penaltiyi verip ustune Berbatov'a sari kart verirdim herhalde.

Kirmizi icin haklisin.

Adsız dedi ki...

pozisyon yorumlarken nereden baktığın çok önemli oluyor.heykele önden bakarsan başka birşey görürsün yukarıdan bakarsan başka birşey.

misal penaltı pozisyonunda seyirci berbatova bakıyor ne yapıyor diye.şartlanmada diyebiliriz.o zaman başka birşey görüyor tabi.ama berbatova değilde rakip defans oyuncusuna baksa farklı yorumlayabilecek pozisyonu.

defans oyuncusunun kulağından çekeceksin bak ceza alanı içerinde ayağını her yere uzatma diye.kontrollü rakibi karşıla diye. diğerlerinede örnek olarak göstereceksin.

gerardın kırmızı zaten tartışılmaz kırmızı.aslında örnek derslik kırmızı kart.eylem sonuçlanmamış yani rakibin ayağı kırılmamış olsa da eylemin niyetine verdi kırmızıyı.kontrolsüz hareket.hiç değmesi bile kırmızı kart.

videosu burada.
http://www.goalsarena.com/video/england-english-cups/09-01-2011-manchester-united-liverpool_en.html

sampi dedi ki...

Kirmizi bence hakli, yorum cevabimda da belirtim. Ama mac ici sertliklerde ayni olcuyu tutturamadi bence. Gerard ayni hareketi cift dalmak yerine tak ayakla yapsa bu kadar cirkin ve sert gorunmezdi, Shawcross her mac uc tanesini yapiyor. O bakimdan Gerrard'in da hatasi buyuk.

Penalti konusunda mudehale olduguna katiliyorum. Ama Berbatov'un taklasinin cezalandirilmamasi, ayriyeten macin geri kalanindaki tatlisert hareketlere goz yumulmasi bende adaletsizlik izlenimi birakti.

Penaltiyi 2003-04 sezonunda Yasin Sulun'un Galatasaray macinda aldigina benzettim. Ucundan mudehale + 8.7 puanlik bir atlayis. Benim secimim:
a) Penaltiyi vermemek
b) Penaltiyi verip Yasin'e sari kart vermek olurdu.