Mercedes ticari anlamda istenilen basariyi gosteremeyen SLR serisini sonunda yeniledi. Yeni kral SLS, ilhamini efsanevi 300 SL Gullwing'den (marti kanadi) aliyor. Orjinal aracta sasinin hafif ve guclu olmasini saglayan tasarimi kapi altlarinda kalinliga neden oldugu icin kapilarin yukari dogru acilmasi cozumu bulunmustu. Kapi profili martiyi andirdigindan hala Gullwing ismiyle aniliyor. Yeni arac ise tamamen artist, eskiye gondermeden baska bir niyeti yok kapilarin. On izgara ve yandaki suzgecler bire bir kopya zaten.
SLS, Mercedes'in diger AMG otomobillerinde kullandigi 6.2 Lt'lik motorun 571 hp ve 650 Nm guc ureten versiyonunu kullaniyor. 7 vitesli cift debriyajli vites kutusu sayesinde 100 km/s'e 3.6 sn'de ulasiyor. Kisaca hizli diyebiliriz. Alet 5. viteste 243 km/s gorebiliyor, hic fena degil. Ibrelerin ortasindaki isiklar kirmizi oldugunda vites degistirmeniz gerektigini anliyorsunuz, bir nevi F1 araci gibi.
Aracin cizgilerini sade tutup yeni nesil S, ML, GL ve E serileri gibi corba haline getirmemeleri hosuma gitti. Ozellikle arkasinda gereksiz tek bir firca darbesi yok. Fren mesafesini kisaltmak icin karbon seramik disklere abanildiginda spoyler yukari dogru cikarak hava direnci sagliyor.
Egsoz borulari arka tampona entegre edilerek temiz tasarim korunmus.
Ic tasarimi biraz ozensiz buldum acikcasi. Ozellikle klima ve muzik kontrollerinin en ucuz sedan model olan C'den calinti olmasi biraz hayal kirikligi yaratti. ABD fiyati $230,000 olan bir arabanin en ufak detayina kadar kendine has olmasi gerekirdi bence. Asagida sirasiyla SLS ve C serisinin ic mekanlarinin yakin cekim resimlerini gorup karsilastirabilirsiniz. Muzik sistemi konsolu dugmeye bogdugundan yakismamis. Artan fonksiyonlari BMW'nin iDrive'da yaptigi gibi toplamak bir cozum olabilir. Mercedes'in COMAND sistemi olmasina ragmen dugmelerden vazgecmiyorlar. Olmadi Hans, git yenisini yap. Beyaz onluklu Almansin anladik da zerafeti bozma lutfen.
Renk kombinasyonlari ise cok basarili, ozellikle kirmizi koltuk ve konsol uyumu 10 numara olmus. Navigasyonun yanindaki yuvarlak izgaralarin yeri, Gullwing'in ibreleriyle yaklasik olarak ayni yere konmus. Keske dikiz aynasi da cam yerine konsolun ustune konsaydi, bence cok hos bir detay olurdu.
Neticede Almanlar hayalini kurabilecegimiz yeni bir otomobil uretmis bulunmaktalar. Hos, o kadar param olsa gider eskisini alirdim. Son olarak birkac bonus resimle ikon olacak cocugu selamlayalim.
4 yorum:
arabadan anlamam ama kapıların yukarı doğru açılmasının normale göre çok avantajlı olduğunu düşünüyorum.en dandik arabada bile kapıların böyle olması lazım bence.
Kral olur aslinda ama kapilari oyle yapmanin cok yuksek maliyeti var. Yandan darbe alinca yamulmayacak kadar rijid kapilar agir oluyor. Bu durumda tavandan asili olduklari icin ve tavanin yarisini kapilar kapladigi icin gerekli destegi vermek zor oluyor. Eminim cok yuksek kuvvette alasim kullanmislardir tavanda, ki bu Mercedes'in en pahali arabasinda fiyata yansiyabilir ama Fiat Panda'da bunu yapmak fizibil degil.
Estetik olarak sahane duruyor bence. Mercedes'in "form follows function" tasarimi teknik bir meseleyi cozerken 1954'te, bu kadar efsane bir estetik yaratmasi cok basarili.
Nihayet (benden daha) iyi anladigin bir konuda yazdin.. Guzel olmus, aferin.. FT ile ilgili Redman ve/veya Sampi yorumu bekliyorum... DEDELER
FT kendi golgesiyle kavga eden adam. Hayati macta gol yedigi anda liderlik yapmasi gerekirken tribune atiliyor. Kin, nefret ve gaz her zaman pilav yemiyor.
Futbolda benden 35 senelik tecrube fazlan olmasina ragmen top cizgiyi gecerken "gol olur" demekten baska faydasini goremedik henuz. Hayirlisi...
Yorum Gönder