24 Mart 2009

Ucan Adam Scholes



Bir turlu aklimin almadigi olaylardan biri su Paul Scholes'un Fulham macinda yaptigi. Scholes gibi hayati boyunca on direk, arka direk beklemis bir adam nasil olur da kafasinin uzerinden gecen ilk topu ucarak kurtarir anlayamiyorum. 'Sir' Alex Ferguson'un Scholes'a sahip cikmaya calisirken soyledigi gibi refleksle aciklanabilecek bir durum da degil bana gore. Hayir Scholes kaleci degil, basketbolcu degil, voleybolcu degil hani uzerinden gecen her topa ucmak gibi bir reflekse sahip olsun. Bunca zamandir izlerim kendisini, bir kere de orta sahada ziplayip da topa cift el daldigini gormedim.

Takiminiz ondedir, macin son 5-10 dakikasidir, top da kafayla cikaramayaginiz kadar yukari gidiyordur o zaman anlayabilirim atilmak ugruna topu kurtarmayi. Ama Scholes gibi, oldum olasi takiminin en kisa 2-3 adamindan biri olmus ve bu yuzden de yillardir direk dibinden ayrilmamis bir adam (hic yoksa 1000 kornerde on direk, arka direk bir tanesini almistir bu gune kadar) nasil olur da macin 15. dakikasinda takimini bu kadar kolay eksik birakabilir anlayamiyorum. Hayir, bari golu kurtarsa. Ortaya cikan sonuc da penalti - yani vurusun 20% civarinda olan kacma sansi ugruna takimini 10 kisi birakti bu haftasonu Scholes. Macin 11'e 10 devam eden kisminda Manchester United'in kacirdiklarini da gorunce bu hatasinin 3 puana mal oldugunu soylemek cok da zor degil acikcasi.

Ilk yardim egitimi aldiysaniz bilirsiniz, her sabah kalktiginizda kendi kendinize bir karar vermeniz gerekir. Olur da bir kazaya sahit olursaniz insiyatif alip yardim edecek misiniz - yoksa sorumlulugu baskalarina mi birakacaksiniz? Kriz aninda yukselen adrenalinin de etkisiyle zorlasan karar verme islemini kolaylastirmak icin bulunmus harika bir cozum bu. Bizim korner meselesi de buna benziyor: Korner atilirken direkte bekleyen adamlarin karar vermeleri lazim kendi kendilerine - ya da mactan once teknik direktorleriyle; top kaleye giderken atilma pahasina mudahale edilecek mi, yoksa topun kaleye gitmesine izin verilip maca 11'e 11 devam mi edilecek? Belki o zaman bu tarz sacma hatalarin biraz daha onune gecilebilir, ne dersiniz?

Hiç yorum yok: