27 Mart 2009

Berbatov'un 7-7'si


Bu bir gecirme yazisidir. Bazi yerlerde abartabilirim.

Zamaninda Daum’un Leverkuseni’ne yakistiramadigim Berbatov her seferinde kulubune para kazandirarak once Tottenham’a, sonra da Manchester United’a transfer oldu. Gerci ben ona Manchester’a transfer olamazsin demedim, nitekim Quinton Fortune da olmustu.

Once adamin ozelliklerine bakmak lazim. Yapili, topa basip takimina zaman kazandirabilen ve hava topu alabilen ortalama bir forvet. Rakip takimin kornerini kafayla cikaracak kadar da caliskan. Ozetlemek gerekirse 0.90’la carpilmis bir Taner Gulleri. Gozle gorulur en ustun yani Mercedes CL arabasi. Ona da pintiliginden benzini kendi koyuyor uc bes kurus bahsis vermemek icin.

30+ milyon Sterlin’e gittigi takim benim hayatim boyunca seyrettigim en yipratici ve dagitici takimdi. Man Utd kalabalik ve cok kosan orta sahasiyla top kapinca Nani, Ronaldo, Tevez, Rooney, hatta rotasyonda oldugu zaman Park Ji Sung ileri deparla cikip duvar paslariyla veya top surerek rakip defansin kimyasini bozuyordu. Seyrettigim hic bir takim, ki bunlara muhtelif Barca kadrolari, Capello’nun Milan’i ve Mourinho’nun Chelsea’si dahil, bu kadar acimasiz degildi. Kazanmadik kupa birakmadilar nitekim. Berbatov girince hizli adamlardan biri kesik yemek durumunda. Bu da takimin hizini dusuruyor. Buna ilaveten Giggs de yeni yeri olan ortasahanin gobegine gecince Man Utd vites kucultmus oldu. Burdan Sir’e “Giggs’le Berbatov yan yana oynamaz” kalibini iletiyorum.

Elbet Sir’un bir bildigi vardir. Sonucta Berbatov eldeki elemanlarin hepsinden farkli bir oyun yapisina sahip. Ama o bonservisle alabilecek o kadar fazla forvet var ki Man Utd’in neden Berbatov isini inada bindirdigini anlamadim. Berbatov’un da Sir’e gidip “hocam cok sagol, ben bu kadar para etmem yazik gunahtir” demesi lazim ama demek ki adam da degil kendisi. Zaten Andy Garcia’ya benzemesinden anlamistim ne kadar capulcu ve serefsiz oldugunu. O dallama da kronolojik olarak Robert De Niro, Marlon Brando ve Al Pacino’nun oturdugu koltuga niyetlenmis, once kuzeniyle yatmis sonra da kolpa bir eskiyanin onu vurmasina izin vermisti. Ensest okuz. Rolunun adami. Ayriyeten omurgasiz aktorlerin bir araya gelip kendilerini racon sandiklari Ocean’s 11+2 filminin tum kadrosu falakadan gecirilmeli. Andy Garcia’nin kotu aktor olmasi Berbatov’un capsizliginin kanitidir.

Netice itibariyle Berbatov dusesten de ote, 7-7 atmistir. Kadinlari anlayan yazar olmam Ali Tandogan’in Besiktas’ta ve Berbatov’un Man Utd’da nasil oynadiklarini cozmemden daha buyuk ihtimal.

Tavsan daga kustu. Dag topcu degil.

Hiç yorum yok: