30 Ağustos 2009

Futbol Chicago'da Izlenir

Turkiye ile 8 saat fark olmasi bazen mis gibi, sabah kalk EPL maci olsun. Kahvalti et, Bundesliga'ya dadan. Ogleden sonra tatli niyetine Serie A. Adam gibi mac varsa internetten TSL'yi de katik edebiliyoruz. Ayriyeten TV'de spor paketin maliyeti ayda $2.5, ucuzluktan oda arkadasimla ortak aldigim LCD ile basarili ve fizibil bir kombo.


Yazmaya deger uc tane mac seyrettim bu haftasonu. Ilki gonulden destekledigim Arsenal'in Man Utd'a her zaman oldugu gibi iyi oynayip kaybetmesiydi. Arsenal'i blogda degerlendirirken kaleciyle ilgili yazdigim cumleyi makaslamisim. Almunia'nin o takimda neden oynadigini anlamiyorum. Benim taktigim bazi oyuncular vardir, yerlerini haketmediklerini dusunuyorum. Basi Ali Tandogan ve Dimitar Berbatov ceker. Berbatov zaten oyuna girip geri pas vermekten baska birsey yapmamakla her seferinde beni hakli cikarir. Almunia da firsast buldukca yumurtlamaya devam ediyor. Rooney'in kendini atmasiyla karisik penaltisini yapmasa top zaten tribunlere gidecekti. Istikrarsiz yetenekli oyuncu Van Persie cok musait pozisyonlari harcayip sag caprazdan inanilmaz vurdu. Arsene Wenger ona guvenerek Adebayor'u satti ama bence takim cok sey kaybetti.

Arshavin cok ozel bir oyuncu. Redman'in tabiriyle "pit pit" bir adam, kisa boylu ama tiknaz. Pit pit'lara ornek Gokdeniz Karadeniz'dir mesela. Kici yere yakin, depar ozelligi var ama daginik. Ben boyle patlama gucu olan oyunculara rol verilmesi taraftariyim, cunku farklilik yaratarak rakibi dengesiz yakalabiliyorsunuz. Sol kanatta arkasinda saglam Clichy'le kullanildiginda verimli oluyor. Ingiliz spikerin dedigi gibi cok fazla alan kaplamiyor ama ust duzey enerji harciyor.

Man Utd'da su anda EPL'yi domine edecek kapasite olduguna inanmiyorum. Duvar stoperler, tecrubeli kaleci(ki Van Der Sar'i cok begenmem), takimi ileri iten Evra, orta sahayi tek basina kotaran Fletcher ve tek kisilik ordu Rooney takimi tasimak zorunda. Takimda Valencia, Nani, Anderson gibi "oldu olacak" oyuncular var, ama onlarin potansiyellerini realize etmeleri surecinde puan kayiplari olacaktir. Berbatov'un futbolu birakmasi en hayirlisi olur.

Inter Milan'in Leonardo'nun corba AC Milan'ini ezmesini seyretmediyseniz yazik olmus. Internazionale'nin kurdugu kadro bence Real Madrid'den de, Barcelona'dan da daha dengeli ve iyi. Bir kere herkes izbandut. 11 tane teknik yamyam var sahada. Sag bek cift cigerli, stoperler beton, orta sahada pas yapabilen 4 hamal, ilerde kadife krampon Milito ve Amistad Eto'o. Herkesin birbirine yakin oldugu, sahayi mukemmel parselleyen bir 4-3-1-2 ile yaramayacaklari kucuk takim, kontra yapamayacaklari buyuk takim yok. Karsilarinda Ronaldinho ve ekurileri resmen sindi. Uzulduysem Nesta ve Gattuso'ya uzuldum. Nesta'nin partneri Redman'den iyi degil stoperde. Gattuso'ya ise niye pahali oldugunu anlamadigim Flamini eslik ediyor. Arsenal'deyken Fransiz kontenjanindan torpille oynadigini dusunurdum. Su an Barca dahil olmak uzere herkesin zayif halkalari var. Ornegin Puyol'un partneri kova olmak durumda, kaleci folklorcuyu andiriyor. Real Madrid'in kimyasi eksik. Pepe her maca turuncu kartla cikiyor. Sol bekleri hali saha oyuncusu. Ama Inter'de hicbir eksik goremiyorum. Hoca da boru degil ustelik.


Gecen gun Ibra'li, Cambiasso'lu, Stankovic'li Inter'in daha iyi isler yapmasi gerekiyordu CL'de dedigimde Redman bana gulmustu, soyleye soyleye Stankovic mi dedin diye. Kendisini pek begenirim, cunku cok yonlu bir oyuncu. Hem adam kovalar, hem suratli, hem de sutu var. Iki dil iki insansa, iki ustun ozellik iki futbolcu eder. Stankovic 3 nitekim.

Bugunun piyangosu ise Everton Futbol Takimi -Wigan Kurek/Gures/Gulle Takimi Karmasi maciydi. O kadar yuksek tempoda oynaniyor ki EPL maclari saha TSL'den %25 kucuk gozukuyor. Macta Pienaar'in yedigi dayak kadar Bruce Lee hayatinda atmamistir. Hakem sertligi ayarlayamadi, Wigan da olanca akinciliklariyla vurdu da vurdu. Mac ortadaydi, iki takimin da cok net pozisyonlari oldu. Sonucta Moyes'in macin son yarim saatinde diri ve hareketli iki forvet sokmasiyla (Fellaini yerinde durmuyor, surekli kafaya cikip rakibi rahatsiz ediyor) maci sansinin da yardimiyla aldi. Everton'in kisitli butcesi takimda birkac fasulyenin oynamasini zorunlu kiliyor. Ornegin pit pit Leon Osman ve Hibbert bence EPL'de ilk 6'ya oynayan bir takimin oyuncusu degiller.


Everton'da Rodwell mukemmel oynadi bence. Yasina gore inanilmayacak derecede olgun. Fizigi de yerinde. Bizde genc oyuncu normalde Serdar Ozkan, Arda Turan gibi kictan bacak calimbaz oluyor. Everton cikardi mi Rooney gibi, Rodwell gibi ensesi ve poposu kalinlari cikariyor. Sut ve pas secimleri hep dogruydu. Seyirci de kotu bir suttan sonra 15 saniye alkisladi. Serdar Ozkan'i oyundan cikarken isliklayanlara selam edelim.


Hamallarin siyahi, ince isler yapmasi gerekenlerin beyaz olmasiyla Ekvator milli takimini andiran Wigan'dan ise Gomez'i cok begendim. Messi gibi yetenekli, Eto'o gibi fizikli degil ama cok zeki. Gecmeyecek pas atmadi. Ortalari cogunlukla yerine gitti, ama daha onemlisi ortalarini orta yapilmasi gereken zamanlarda yapti. Direkten donen topu cabuk ve basit dusunmenin urunuydu. Takimin birarada hareket etmesini ve topa sahip olmasini saglayan "jel" dedigim adamlar vardir. Mesela Barca'da Xavi, Tigana'nin BJK'sinda Serdar Kurtulus gibi. Gomez de onlardan. Sag beki sol aciga baglayan adamdir bunlar.

Son olarak BJK'nin almaya calisip da beceremedigi Saha'ya bir paragraf. Zaten Tigana topcusu olmasi nedeniyle sempatim vardir kendisine. Saglikli doneminde Man Utd'a kadar cikmistir. Ben bu kadar set savunmada dogru yerde duran forvet gormedim. Forvetler genelde Ilhan Mansiz gibi isira isira top kazanir. Saha topun gidecegi yeri tahmin ederek pas arasi yapiyor. Kafasi calisiyor, sol ayak da iyi. Bence sahane bir forvet. Yaninda Yakubu, arkasinda Fellaini'yle seyredersek pek keyifli olur.

7 yorum:

thesacredone dedi ki...

chicago :( geçen sene yaz six flags deydim gurnee de hala özlüyorum ve seneye yaza geliyorum ve 2011-2012 de kalıcı olarak ordayım dediklerin daha da cezbettirdi benim gibi bi futbol severi :)

Redman dedi ki...

Maclari yazmaya girdim bloga, Sampican benden erken davranmis.. Altina ekleyeyim ben de..

Arsenal'e gercekten yazik oldu. Arshavin pit pitlar arasinda ender begendigim oyunculardan bir tanesidir. Bence dunku macta berbat oynadi. Ama ozetlere bakinca catali siyiran cok klas bir sut, inanilmaz bir gol, ve V. Persie'ye "al da at" diyen bir pas. Mac boyunca ortalarda gozukmedi, cok basit pas hatalari yapti, ama Eboue'nin sag onde oynadigi beklenmedik derecede defansif takimda sonuca donuk 3 harekette de onun imzasi vardi. Bu arada attigi golde bacagini acmadi bile o sutu cikarmak icin - gercekten cok ozel bir goldu.

Man United konusunda da katiliyorum, Nani'den hiyar, United'dan cacik zor olur bu sezon. Adamim Rooney uzak ara takimin en onemli oyuncusu.

Redman dedi ki...

Inter cok iyi takim. Bence Ibrahimovic'in gidisinden sonra daha da iyi olacaklar. Iki forvetleri de cok caliskan ve futbolun tum dogrularini yerine getiriyorlar. Motta'nin attigi ilk golun oncesini seyretmek lazim. Eto'o'nun capraz kosusu, Milito'nun stoperi ustune cekip araya kosu yapan Motta'yi bulusu cok onemli detaylar.

Gattuso'ya ne oldu bu arada? O da mi oruclu diyecegim, ama sanmiyorum :) Leonardo mactan sonra hastanelik oldugunu soyledi. Bir gariplik oldugu belliydi. Zamaninda cikarabilselerdi atilmayacakti oyundan. Nesta'yi izlemek ise buyuk keyif. Iyi gununde yaninda benimle bile basarili bir tandem kurabilir kendisi.

Barca Shakhtar'dan Chygrynskiy'i aldi dun. Benim cok begendigim bir oyuncudur. Puyol ve Pique ile beraber o bolgeyi sorunsuz idare eder evelallah.

Redman dedi ki...

Diger adamim Rodwell gercekten cok guzel top oynadi bugun. Ilk bakildiginda son derece duz bir oyuncu gibi gozukuyor fakat degisik yerlerde inanilmaz teknik hareketler yapabiliyor. Ince isleri yapabilen, ama sadece gerektiginde bu yola basvuran futbolculara oldum olasi hayran olmusumdur. Rodwell de bunlardan. Yavas yavas ileride hangi pozisyonda oynayacagina dair soru isareti de ortadan kalkiyor. Stoper oynamak icin fazla yetenekli bence.

Saha saglikli oldugunda her zaman EPL'in sayili forvetlerinden birisi olmustur zaten. Tek sorun, iki hafta sonra sakatlanip 2-3 ay sahalardan uzak kalma ihtimali. Ama Yakubu geliyor yavas yavas, Jo da var. Fellaini ve Cahill'i de ekledigimizde forvet sorunu yasayacagini dusunmuyorum Everton'un bu sezon.

Distin transferini de basarili buluyorum. Ligin kalburustu stoperlerindendir zaten. Solak olmasi buyuk avantaj. 5M pounda fiyat/performans acisindan da cok basarili hareket bence.

Osman cok kotuydu bugun. Yedikleri golde de cok buyuk hatasi vardi, Scharner'i unutup arka direkte golu yedirdi adeta. Bilyaletdinov takima girince Pienaar sag kanada kayip Osman kulubeye gelebilir.

Gomez'i ben de begendim. Bizim Yusuf'a benziyor.

Son olarak Wigan "Athletic" adini Wigan "Greko" olarak degistirsin hakikaten. Ilk devre sonunda faul sayilari 14'e 2'ydi - ki Everton bu ligin sert takimlarindan birisidir. Hatta bir ara on liberolari, kulubedeki David Moyes'e de daldi kayarak.

sampi dedi ki...

@ thesacredone

Chicago guzel sehir, iki sorunu var: 1) Istanbul'dan uzak. 2) Yilin 8 ayi soguk. Yine de yasanir yer, avrupa futbolu da cok erisilir.

@ redman

Bence mac yazisi yaz, su uc yorum da hakediyor post olmayi. Moyes'e kayarak mudehale yapilmasi komikti. Bence kirmizi yemesin diye cikardi zaten elemani. Kasiniyordu.

QuaresmA dedi ki...

pıt pıt tabiri iyiymiş :)
direk murat hacıoğlu geldi aklıma

Redman dedi ki...

Pit pitin krali eski Fenerbahceli Aygun'dur aslinda :)

Gokdeniz, Yildiray, Balili aklima gelen diger ornekler. Kici yere yakin, topu kosturacagina kafayi one egip kendi kosan, yetenekli ama cogunlukla verimsiz futbolcudur benim gozumde pit pit.