9 Nisan 2009

Kisa Kisa.. Liverpool - Chelsea / Barcelona - Bayern Munchen

Sampiyonlar Ligi maclari Amerika Dogu Saatiyle 14:45'e denk geldigi icin kirk turlu takla atmamiz gerekiyor burada mac gunleri. Liverpool - Chelsea maci icin de gereken ayarlamalari gectigimiz haftadan yapmis, birkac gun cift mesai yaparak bugun ogleden sonrami bosaltmistim. Hersey planladigim gibi de gitti aslinda - ta ki saat 10:30'da bekledigim esek halici 4 saat gec kalana kadar. Daha fazla detaya girmeyeyim, ama intikam yemini etmis durumdayim, adamin bir acigini kolluyorum, rovansi en az 3 golle alacagim. Neyse neticede macin ilk yarim saatini kacirdim bu dahi arkadas yuzunden. Oyle olunca da pek bir keyif alamadim izledigimden.

Liverpool'un sezonun en kotu maclarindan birini oynadigini gormek icin maci 90 dakika izlemeye gerek yoktu lakin. Ozellikle Skrtel, Fabio Aurelio, ve X. Alonso alisilmisin disinda cok daginiklardi. Bu yuzden de izledigim bolumde takim topu bir turlu 3. bolgeye tasiyamadi. Chelsea de iyi oynamadi degil. Essien'in gelisi, Hiddink etkisi ve Drogba'nin yukselen formu Chelsea'yi bir iki kademe yukari tasidi zaten son donemde. Ancak yine de benim icin surpriz bir sonuc oldu. Neticede deplasmanda yendikleri takim bu aksama kadar Avrupa'nin en formda ekibi olan ve Anfield Road'da 14 aydir maglubiyet yuzu gormemis olan "Terminator" Liverpool. Tamamini seyredemedigim bir mac icin de cok fazla ahkam kesmek istemiyorum, ancak macin bu seviyede bir karsilasma icin cok acik oynandigini ve Hiddink-Benitez ikilisinden bekledigim satrancvari taktiksel mucadeleyi sahada goremedigimi de belirteyim. Liverpool'un isi bu saatten sonra cok zor. Chelsea'yi Stamford Bridge'de ligde yenmis olsalar bile 1-3'un rovansinda kendilerini benim haliciyla yapacagim karsilasmadan cok daha zorlu bir mucadele bekliyor.


Macin adami Ivanovic'ten bahsetmeden de olmaz. Bosingwa'nin maca son anda yetisememesi sonucu forma giyen Sirp oyuncu Avrupa'nin duran toplardan en zor gol yiyen takimlarindan biri olan Liverpool'a iki guzel kafa golu atti ve dev macin surpriz kahramani oldu. Karsisinda oynayan Riera ve Benayoun'la da iyi mucadele ederek bugun buldugu sansi en iyi sekilde degerlendirdi. Iyi futbolcu oldugu her hareketinden belli zaten. Umarim bundan sonra mavi forma ile kendisini daha sik izleriz.


Gecenin diger mucadelesinde de beklendigi uzere Barcelona Bayern Munchen'i paramparca etti ve ceyrek finali ilk 45 dakikada bitirdi. Blog'un diger ortagi Sampi'ya mactan once "en az 3 olur" demistim zaten. Camp Nou'da butun sezon yaptilar bunu. Sampiyonlar Ligi'nin en buyuk favorisi Barcelona bence. Bu arada Guardiola'nin Messi'nin sari kart gordugu pozisyonda cigirdan cikisini da saskinlikla seyrettim. Takimi bu kadar iyi giderken sahadan atilacak kadar kontrolunu kaybetmis olmasi gelecegin en parlak teknik direktor adaylarindan biri sayilan Katalan hakkinda kafamda soru isaretleri uyandirmadi degil. Bayern Munchen taraftarlari icin ise bu sezon hic iyi gecmiyor. Hitzfeld'den sonra Klinsmann'i takim basina getirerek tabiri caizse attan inip esege binmis oldular. 4 gun icinde ikinci agir maglubiyetlerini aldilar ve sakatliklarla da baslari buyuk dertte. Bu saatten sonra Bundesliga'yi kazanmalari dahi surpriz olur benim acimdan.

Hiç yorum yok: