31 Mayıs 2009

Cap Dusmani Turk Spor Basini ve Alternatifi


Gazetelerin spor sayfalarini okumayi birakali birkac ay olmustur. Sirf Besiktas sampiyon oldu diye Vedat Okyar (kendisi bildigim kadariyla hastaliklariyla ugrasmaktadir ve morale ihtiyaci vardir) ne hissetmistir, ne yazmistir merak ettigimden Vatan gazetesinin 31 Mayis tarihli sayfasini internetten actim. Yukarda gordugunuz resim oradan alintidir. Okuyucusunu bu kadar kucumseyen, bu kadar aptal yerine koyan baska bir basin guruhu var midir bilmem. GS'nin Daum'a taktigi penceyle GS'nin yeni hocasinin (Gerard Houllier) aciklanmasi ayni sayfada, capraz bicimde konulmus. Ayiptir, aldiginiz maaslar haram olsun size beceriksiz, capsiz, basiretsiz medya maymunlari.


Benzer bir kellik, fodulluk, ustelik eblehlik de BJK'nin gecen hafta kazandigi derbiden sonra hem Hurriyet, hem Sabah'ta sergilenmistir. Her sene sampiyonluga cok yakinken oldugu gibi "bilmem kim sampi..." obegi kullanilmis. Yaraticiliktan uzak oldugunuzu biliyoruz da okuyucuya saygisizliktir artik bu. Benim zaten blog okumaya, daha sonra da Redman'in de tesviki ve destegiyle yazmaya baslamamin nedeni bu kolayci ve basit basin dunyasindan ote birseyler aramamdir. Benim takma isim olarak kullandigim Sampi aslinda bir tezat esprisidir, kliseyle dalga gecmedir, yeri gelmisken soyleyim. Ilker Ates, Esat Yilmaer, Alaattin Metin'den copluk okuyacagima Borges'ten bir Felix Magath veya Uli Hoeness analizi, Noat Samisa'dan Premier Lig maci degerlendirmesi, Stalker'dan sosyal sinif ve futbol yazisi, Othello'dan futbol esprisi, Tardini Bufe'den Ertugrul Saglam'a kredi verilmesine rastladim blog alemi sagolsun. Ayriyeten genel olarak okuyan/yazan insanlar oldugu icin blog camiasinin tali genel kultur katkilari da oluyor. Mesela Borges Pasa'dan Cingeneler Zamani filminin sarkisini ogrenmemden mutevellit filmini merak edip seyrettim. Noat Reis sagolsun Kore filmlerine dadanip Old Boy'u tekrar kesfettim, hayatim guzellesti. Tante Rosa'nin Tanri Kent filmine dair paragraflarini okuyunca filmi yeniden izleyip kacirdigim bazi noktalari yakaladim.

Bir sekilde basinda yer etmis Ibrahim Altinsay ve Ugur Meleke gibi adamlar olmasa zaten sporla ilgili yerel yazili basini takip etmenin hicbir getirisi yok. Neyse, ben yine okurum bloglarimi, begendiklerime de Futbloglardan +1'i cakar populer yaparim. Ciplak bayan resmi alti "Vay be yavru" postlarina da -0.3'leri yapistiriyorum bos olduklari icin, Figo'nun karisi haric. Ona +1.

2 yorum:

stalker dedi ki...

bu yorumu onaylamana gerek yok, ufak bir düzeltme yapacağım: tanrıkent yazısını yazan arkadaş spotless deği, blogun 3. ayağı olan tante rosa'dır. (http://stalker-21.blogspot.com/2009/04/cidade-de-deus.html)
ayrıca övgülerin için çok teşekkür ederim. bilmukabele deyip selam ederim :)

sampi dedi ki...

Aklimda Spotless kalmisti, bakmadan yazinca yanlislik olmus. Duzelttim. Yorumu da link var diye yayinladim, millet okusun maksat. Duzeltme icin tesekkur.