23 Temmuz 2009

Ozlemisiz Be Abi - Sakatat, Hamur, Tatli, Cay


2 haftalik yillik izin cillop gibi geldi nitekim. Memlekete gidip ozledigim ne varsa dadandim. Zaten akrabalar gordukleri yerde besledi beni sagolsunlar, ugrasmama bile gerek kalmadi. 

Damak zevki yoksunu Amerikalilar hayvanin en guzel taraflarini (ciger, bagirsaklar, yurek, yumurtalik, iskembe) yemiyor. Yaninda bol tereyagli misir ve haslanmis patatesle ayagim kadar ete abanmak kabulum, ama gel gor ki asil tad organlarda. Komurde pismis kokorec gibisi kesinlikle yok. McDonald's kokoreci Sampiyon'u falan geciniz, dondurulup tavada pisirilen cakma koko yildizsiz bir geceye benziyor. Hafif kizartilmis "dunun ekmegi"nin arasina konan komurde kokonun muayyen miktarda kirmizi pul biberle olurturdugu trio efsane. Dartanyan da Susurluk ayrani. Biri hepsi icin, hepsi biri icin. Kokusuna kurban koko, bayan parfumu olarak siseleseler hicbir kiz evde kalmaz. 

Bir de yeniden farkettim ki deplasmanda yedigimiz ekmek aslinda ekmek degil. Hamur isini en kolpa Turk firincisi bile kat be kat daha iyi yapiyor. Eger parcacikli etle (kiyma/kusbasi farketmez) birlikte sunulursa (lahmacun, pide) hem ucuz, hem leziz bir kombinasyon. 4 dolara satilan cakma Fransiz ekmegi yerine 2 TL'ye lahmacun alabilmenin dayanilmaz hafifligini doya doya yasadim. 

Gelelim tatliya. Cart Cake, Curt Pie kadar kafalarina tas dussun. Nerede yersen ye labaratuar'da en cimri muhasebecilerin sectigi urunlerden yapilmis hissi veriyor. Halbuki ustasi biyikli olan herhangi bir tatliciya git, baklavadan kadayifa uzan. Sekerpare icinde yuz, kemalpasayla danset. Yanina kaymak da soyle sekerini alsin. Mis. 2 haftada aldigim 3 helal kilonun tamamen arkasindayim. Forza fistikli tatli. 

Joker olarak da ince bel bardakta caydan bahsetmeden olmaz. O kadar ozlemisim ki demli Cernobil'li Turk cayini (Lipton poset arkani don ve cik, istenmiyorsun artik) gittigim her mekanda, kahvehaneden balikciya kadar, harareti alma mahiyetinde ikiser ucer soyledim. 30 derece sicakta butun isimi emdi kaynar cay, endotermik serseri. Cunda'da lokmanin sekerini dengelemesi de cabasi. 

Cok ozlemisim be abi. 2010'da kesin donus gozukuyor, acisini cikaririm artik.

8 yorum:

Othello dedi ki...

2010'da askere bir iki

Şairler Parkı dedi ki...

Afiyet olsun Sampi. McDonalds'ın kokoreçini ilk defa duydum. El atmasalar olmaz yapamayacağın işe ne bulaşırsın yahu?

Ege

Redman dedi ki...

"Dartanyan" Susurluk ayranina hala guluyorum :)

Othello dedi ki...

Ege,
Sampi sanirim "Sampiyon kokoreccilerin McDonalds'idir" mealinde soylemis.
Gerci Sampiyon, Mercan'dan iyidir her turlu. Bir de su var ki sampi bir kac saat icerisinde Chicago'nun Sampiyon'unda gozumun onunde lopur lopur sandvicleri yiyecek. O kadar da davayi satar bir anda.

sampi dedi ki...

Ege, Othello beni tercume etmis. 1 oda arkadasimdi, cozdu beni.

Sampiyon seri uretim kokosu, ayriyeten McDonald's gibi her tarafta mantar gibi cikmaya basladi. Hoslanmiyorum muesseseden.

Chicago'da pis yemek yeri olarak "Al's Italian Beef" diye mekan var. 2. geleneksel mac oncesi tikinmami birkac saate yaparim Othello buraya gelmeyi unutmazsa.

Redman dedi ki...

Hadi oradan hamburger cocugu Sampi!

Şairler Parkı dedi ki...

Yazanı okuyamamışım zaten ben düzgün. McDonaldsın kokoreci diye okumuşum:)

Şampiyon şöyle güzel, böyle güzel denildi yiyelim dedik. Bir kere fiyatları pahalı ve evet yav harika dedirtmedi.

Gelin İzmir'de yiyin:)

Ege

Redman dedi ki...

Ege,

Izmir'de asil kelle sogus yenir - ki benim terazimde kokorecten kat kat daha basarili bir sakatat turudur.

--------

Bu arada acaba bu "sampi" Sampiyon Kokorec'in kisaltmasi midir ki?