31 Temmuz 2009

Karaktersiz Penalti ve Dos Santos'un Kici

Othellocan aradiginda aksiyon pesinde kosacagi belliydi cunku henuz telefonda 3 saniye bile zevzeklik yapip muhabbet etmek icin konusmamistir hayatinda. Hatta ortalama konusma suremiz Google Analytics'ten takip ettigimiz kadariyla bizim blogun ortalama izlenme suresiyle esit: <5 sn. Bu seferki muthis plani 40 akcelik biletle Concacaf Gold Cup 2009 yari final maclarini seyretmekti. ABD – Honduras ve Kosta Rika – Meksika maclari arka arkaya Chicago'da Soldier Field stadinda oynandi bir hafta once. 2 ay arayla canli olarak ABD – Honduras maci seyretmek intihar sebebi olsa da aile, blogdas, arkadas ve Tigana uzakta oldugundan yapacak daha iyi birseyim yoktu. Othello'nun "Beyoglu'nda iki film ust uste seyretmek gibi" esprisinin hakkini vermek icin peki dedim.

Neyse, bizim apaci bagajinda mobilyayla Chicago'ya lutfetti ve ilk is olarak Al's Italian Beef'e gittik. Nasil tarif etsem bilmiyorum ama kisaca buranin kokorec'i diyebiliriz. Dandige calan bir et, dunun ekmegi, kolestrol ve baharatli aci sosun sinerji yarattigi, sagliga pek zararli sandvic sekli. Tabii ki leziz, ozellikle de "dipped" opsiyonunu kullaninca. Cunku zaten yeterince yagli olan sandvici bir de et suyuna batiriyorlar ki yerken her tarafa lipid bulassin. Biraz trafikten, biraz da tembellikten ilk macin ilk yarisini kacirmayi goze aldik. Ne de olsa gec kaldigimiz mactan cacik olmasina imkan yoktu. Ama park yerinin bitecegini hesaplamamistik. Dolanip durduktan sonra benim eski santiyemin yanindaki tren hattinin altina park ettik kuytu bir sokakta. Chicago'nun 100 yillik Elevated Train raconu sacma sapan yerlerde beles park yeri olanagi taniyabiliyor. Hatta Wisconsin'den maca gelen ve $20 park parasi veren Meksikali taraftara belese park ettigimizi soyleyince bunalima girdi. Eger bu ulasim sistemiyle olimpiyati alirlarsa Bilecik aday olsun bir dahaki sefere. Cunku olayin inanmaktan ibaret oldugu kanitlanmis olacak.

Park yeri bulma davasina ilk macin tamamini kacirmakla kalmayip ikinci maca 45 dk kala stada vardik ki gun minimal verimle gecsin. Meksika en kral oyunculari ve Atletico Madrid'den kovulan hocalari Aguirre ile iddiali gelmisti turnuvaya. Gerci Kanada'nin katildigi turnuvada iddiali olsan ne olur olmasan ne olur. Zaten Meksika ve ABD'nin favori oldugu turnuvada ne isim var diye sorgulamadim degil.

Stadda yaklasik 50 bin kacak gocmen vardi, ama ortami cok begenmedim. Organizasyon eksikligi ve genel bir uyusukluk vardi taraftarda. Meksika dalgasi bile yapamiyorlardi dogru duzgun. Ne anladim ben boyle Meksika taraftarindan.

Mac genel olarak rezaletti. Futbol seviyesi gayriciddi hali saha maclarini asamadi. Ikinci yarinin basinda Meksika penalti kazaninca oyun acilir diye sevindik. Olay anini kameraya aldim hatta. Penalti atilirken "Gol olur" bile dedim. Othello da "Stad yikilcak seyret seyret" diye gaz verdi. Sonrasi hayatimda gordugum en karaktersiz penaltidan ibaret. Kaleci topu kurtardiktan sonra gecen siyahi kafa Tyler Durden mudehalesi degil, o gercekten gecti. Daha sonra dandik bir golle Meksika one gecti . Yalandan sevinc gosterisi yapmak icin bira bardaklari yagdi her tarafa.


Bitse de gitsek derken mac boyu cok begendigim 9 numarali Kosta Rika'li Saborio (kendisi Sion'da oynuyormus) havada asili kalarak bir hava topu kazandi. Topu alan Ledezma duzgun bir vurusla Meksika kalecisi Ochoa'ya yazdi bir tane. Ochoa'yi cok begendim, 1985'li ve mac boyu tek hata yapmadi. Taraftarlar da bir onu, bir de Giovani Dos Santos'u alkisladi zaten takimlar anons edilirken. Rustu duserse yabanci kontenjani kullanmak pahasina alinabilir. Gol yiyince bu sefer uzuntuden bira bardaklari ucustu. Stad gorevlisi apaciler sahaya dalip temizlik yapti.



Giovani Dos Santos capsizligi ve "overrated" olmasi nedeniyle kendine bir paragrafi hakediyor. Barca altyapisindan ciksin camurdan olsun mantigiyla gereginden fazla populer. Bana gore esmer bir Serdar Ozkan. Gecen gun Redman bana sordu, "Serdar ne yapar?" diye. Cevabim calim atip adami gectikten sonra yanlis pas veya sut secimi kullanir oldu. Piyasaya ciktiginda cok kosan, ayagi duzgun bir sistem adami olacak izlenimi veriyordu. Su anki kanatta adam eksilten, skora katki yapmasi gereken rotasyon oyuncusu kimligiyle hicbir yere varamaz. Redman'in gorusune gore kuvvetlenirse en fazla sag beke devsirilir. Ben son iki senedir ilerleme kaydedememesinden oturu pek umitli degilim ama hayirlisi olsun. Oturdugumuz yer sahadan farkli bir ilcede oldugundan Dos Santos'un bir tek ten rengi secildigi icin arkasindan numarasi gozukurken (17) resim cektigimde Othello tarafindan "Niye kicini cekiyorsun" diye sorgulanmam yersizdi.

Maci Meksika penaltilarla kazandi. Kalan son bardaklar da yagdi ve evimize donduk. Turnuvayi pazar gunu ABD'ye 5 cekerek Meksika kazandi New York'ta. Mac sirasi arabami yikamaya goturmek hatasinda bulundum. 5 dakkalik is calisanlarin mac sevdasi yuzunden yarim saat surdu ama muhabbetleri guzeldi. En azindan Kosta Rika – Meksika macina gittim dedigimde "manyak misin ne isin var" demediler bu yaziyi okuyanlar gibi.

8 yorum:

Othello dedi ki...

7 numara Vela bu arada. O da gayet iyiydi.

Ochoa canli gozle izledigim en iyi kalecilerden. 2 sene once Manchester + AC Milan istedi gitmedi mal. Meksika'da biraz Hakan Sukur-vari bir etki alani var anladigim kadariyla.

Turgay Keskin dedi ki...

Hani bazı Karadeniz fıkraları var ya daha başından gülmeye başlanır. Bende sizin yazıların başlıklarına öyle gülüyorum işte. Ama gerçekten de
''Karaktersiz Penaltı'' kullanıvermişler. Bu arada oranın kokoreçinin estetiği pek yok gibi, hiç sevmedim ben görünüşünü. Ama yollarsanız denemeyi ihmal etmeyiz. :]

sampi dedi ki...

Turgay Abi,

Sikago'ya yolun duserse mutlaka haberim olsun, en pisinden en monserine leziz olmak kaydiyla her turlu yemek benden. Zaten misafirim gelince gurme turu seklinde geciyor. Buranin deep dish pizzasini (www.giordanos.com) tatmadan olmemek lazim. Catal bicakla yeniyor, turta kalinliginda, yarisi peynir. Cm^3'e 1000 kalori falan dusuyor. Sizli yazman nazik olmus, benim yas 25, gerek yok onun icin. Yorum icin de eyvallah, ben yazarken egleniyorum okuyanlar da egleniyordur insallah.

sampi dedi ki...

@Othello,

Ochoa >>>> Kalac. Gitse oynardi bence, ama yabanci sorunu olur muydu bilemem. Brezilyalilari cok cunku.

Turgay Keskin dedi ki...

Oralara gelirsek yemek masrafımız olmayacak, üstelik nerede ne yenir bilen biri var; süper. Kaloriden anlamam ama çok fena yemek seçerim ben. Düşün domates bile yemem yani, ona göre. Bu arada benim yaş 28, abi deyince yaşlı hissettim kendimi. :]

Sizli yazmam da aslında kibarlıktan değil ama öyle denk gelmiş. Okuyanlardan biri olarak ben çok keyif alıyorum ama özellikle belirttiğim gibi başlıklar süper.

Redman dedi ki...

Domates cok buyuk camiadir hocam, saygida kusur olmasin!

Turgay Keskin dedi ki...

Herkesin sevgilisi yoğurt bile bana uzak, saygımız var bunlara ama hevesimiz yok!

Redman dedi ki...

Karaktersiz penalti demisken, Evra'nin Chelsea macinda kullandigi penaltiyi gormenizi oneririm. Berbatov'u bile geride birakacak kadar ruhsuzca vurdu topa.